Vandredag 2025 bliver i år afholdt lørdag den 22. marts.
50 km gængerne starter kl. 06:00 ved Hellebæk st.
De efterfølgende 40, 30, 20, 15, 10 og 5 km startsteder er henholdsvis Kildekrog St., Gilleleje St., Saltrup St., Mårum St., Kagerup St. og ved P-plads ved bygrænsen til Gadevang (Gadevangsvej/Louisevej). Det er kun spejdere, der deltager i vandredagen, men der vil være ledere med på alle distancer og ved alle startsteder.
• 40 km - Kildekrog st. (afgang ca. kl. 7.30)
• 30 km - Gilleleje st. (afgang ca. kl. 10.00)
• 20 km - Saltrup st. (afgang ca. kl. 12.20)
• 15 km - Mårum st. (afgang ca. kl. 13.05)
• 10 km - Kagerup st. (afgang ca. kl. 14.25)
• 5 km - Gadevang P-plads ved Gadevangs byskilt (afgang kl. 14.30)
De første spejdere ankommer til hytten ca. kl. 15:45-16. Der er tradition for, at forældrene i tidsrummet herfra tager imod spejderne med klapsalver og bliver til kaffe, te, saft og kage for at fejre vel overståede kilometre samt Birgitte Gjøe Gruppes fødselsdag. Når alle spejdere er retur, vil vi tage årets gruppebillede samt dele vandremærker og kilometermærker ud til spejderne.
Vi sender opdateringer undervejs på gruppens Facebook-side, så I kan følge med i dagen. Skulle der være markante ændringer i programmet gør vi jer særligt opmærksom på dette. Briefinger om at vi er gået fra en station betyder IKKE ændring for mødetider, da opdateringen kan være forsinket. Vær OBS på at vi ikke sender SMS ud til alle forældre med opdateringer undervejs på ruten. Vi tilbyder dog at sende en sms ved ændring af afgangstid, hvis du ved tilmelding af din spejder giver besked om, at du ikke har mulighed for at følge Birgitte Gjøe Gruppe og vores opdateringer på Facebook. Husk at taste det mobilnummer, hvor I ønsker at modtage opdateringen.
Spejderen bedes aftale med lederen, hvilket km mærke der skal tages. For mikro- og minispejderne gælder det, at man skal have taget 5 og 10 km mærket, før man kan springe til 15 og 20 km mærkerne.
Spejderne skal selv medbringe
• madpakke
• snacks
• drikkedunk uanset distance (væskemængde tilpasset den distance, man går)
• tøj efter vejret
• vabelplastre og ekstra sokker (hvis du går 20 km eller længere)
Alle skal bære egen mad, evt. skiftetøj mm. i en god rygsæk.
Vel mødt til en hyggelig og aktiv dag sammen!
Ledergruppen i BGG